Monday, May 23, 2011

Secretariat (2010)

My Rank : ***** (Nice Story!)

Pheny Chenery merupakan anak dari keluarga Chenery yang memiliki peternakan kuda balap. Ayahnya terkena penyakit dan meninggal. Pheny memiliki keluarga yang harmonis, dan kehidupan yang tenang. Hingga suatu ketika Ia memutuskan untuk meneruskan usaha ayahnya yang sedang mengalami bangkrut.
Pheny memiliki hak atas perkawinan kuda yang dilakukan ayahnya sebelumnya. Pheny memilih keturunan kuda yang bagi orang lain memiliki nilai yang sangat rendah. Tetapi Pheny percaya dan mencoba untuk melatih kuda tersebut untuk menjadi kuda balap. Ia mengumpulkan pelatih dan jocky yang terbaik, dan dia berhasil untuk menjuarai event besar.

Film ini menceritakan mengenai perjuangan Pheny untuk mengambil suatu keputusan yang sulit pada kondisi yang buruk. Harapan pasti masih ada!

Just watch it! :)

-------------------------------------------------------------------------------

Pheny Chenery Chenery is a child of the family who has a ranch horse racing. His father was affected by the disease and died. Pheny have a harmonious family, and a quiet life. Until one day he decided to continue the business his father who is undergoing bankruptcy.
Pheny have the right to marriage horse his father had done before. Pheny selecting offspring for another horse that has a very low value. But Pheny believe and try to train the horse to become horse racing. He gathered the best coaches and jocky, and he managed to win the big event.

This film tells about the struggle Pheny to take a hard decision in bad condition. Hope definitely still there!
Reference :
IMDB

No comments:

Post a Comment