Saturday, August 27, 2011

Transformers : Dark of the Moon (2011)

My Rank : ***** (Nice Animation ! :) )

Autobot yang kalah dari Cybertron akhirnya mundur dan kembali ke bumi. Manusia yang melakukan perjalanan ke bulan tidak sengaja menemukan kapal angkasa milik autobot.

Sam setelah lulus dari kuliah nya sedang sibuk mencari kerja dan ditinggalkan oleh BumbleBee. Sam secara tidak sengaja mengetahui informasi adanya kedatangan cybertron ke bumi untuk menjadikan manusia sebagai budak.

Optimus Prime yang ada di bumi akhirnya bekerja sama dengan manusia untuk mengambil kembali sentinel, pemimpin autobot. Sentinel dibawa ke bumi dan dihidupkan kembali dengan matrix milik Optimus Prime. Sentinel yang hidup kembali akhirnya berkhianat, dan membuat portal sehingga cybertron dapat muncul di bumi.

Apakah usaha sentinel tersebut berhasil ?
Film ini memiliki grafis dan animasi yang lebih baik dari sebelumnya. Tetapi jalan cerita dari film ini datar dan biasa-biasa saja.

Just watch it! :)

-------------------------------------------------------------------------------

Autobot who lost from Cybertron eventually backed down and returned to earth. Humans who travel to the moon accidentally discovered Autobot's spaceship.

Sam after his graduation from college is busy looking for work and left behind by the Bumblebee. Sam inadvertently informed of the arrival of Cybertron to Earth to make humans as slaves.

Optimus Prime is in the earth eventually cooperate with humans to take back the sentinel, the Autobot leader. Sentinel was brought to earth and revived with the matrix belongs to Optimus Prime. Sentinel who eventually defected back to life, and create a portal so that Cybertron can appear on earth.

Is sentinel effort is successful?
This film has graphics and animations are better than ever. But the storyline of the film is flat and unremarkable.
Just watch it! :)

Reference :
IMDB

No comments:

Post a Comment